Még a keresőoptimalizálás őskorában a linképítés az egyik alapját képezte a SEO tevékenységnek, mára már előfordulhatnak olyan esetek is, amikor többet ártunk vele, mint amit használunk. Nem hiába hangoztatják a SEO szakértők, hogy a PBN (Public Blog Network) és a linkkatalógus ma már elavult megoldásnak számít.

A jó keresőoptimalizálás egyik legfontosabb ismérve, hogy mindig naprakésznek kell lennünk hozzá.

Egy jó szakember nyomon követi az apróságnak tűnő SEO híreket, bejelentéseket, blogposztokat és hivatalos videó konferenciákat, amelyeket a keresőóriás szakemberei tesznek közzé. Ami régen még működött, ma már elavult módszernek számíthat és rosszabb esetben akár még büntetés is járhat érte. Ráadásul azok sincsenek biztonságban, akik pár éve még az első oldal elején jelentek meg az oldalukkal. Bármikor vissza lehet csúszni akár több oldallal is.

Ma már csupán a linképítésre nem lehet alapozni

Nem egyszer találkoztunk már olyan történettel, hogy valaki évekkel ezelőtt fizetett keresőoptimalizáló cégnek vagy megbízott valakit a linképítéssel, ami egész jó eredményeket produkált, mára pedig már alig jönnek emberek a Google-ből. Ennek több oka is lehet. Az első és legfontosabb, hogy nem ülhetünk a babérjainkon akkor sem, ha elértük a kívánt helyezést. A keresőoptimalizálás ugyanis egy folyamatos, állandóan futó tevékenységgé kell, hogy váljon, nem pedig egy egyszer elvégzendő feladatként kell „letudnunk” azt.

Másfelől viszont a bloghálózatok és a linkkatalógusok rövidke tartalmai és bőséges hivatkozásszámai egyáltalán nem válnak előnyünkre. Az olyan cikkek sem, amit senki nem is olvas, csak a Google rangsorolásának manipulálása miatt jöttek létre. A Google algoritmusai azonban ma már ügyesen hagyják figyelmen kívül ezeket a módszereket. Egy rossz linkprofiltól tehát nem várhatunk jó eredményeket – néhány esetben pedig örülhetünk, ha nem kerülünk hátrébb, mint ahol voltunk.

Éles a verseny már Magyarországon is

1-2 évvel ezelőtt idehaza is kiélesedett a verseny a keresőoptimalizálásban, hiszen egyre többen kínálnak minőségi linkeket és minőségi tartalmat is. Ez utóbbi ugyanis rendkívül fontos a legfrissebb Google algoritmusok és robotok számára. Másfelől azonban még a legjobb cikkíró is kevés, ha rossz oldalról mutat a link felénk. Ezért érdemes lehet akár prémium linket is vásárolni. Noha ennek ára 10.000 forinttól, akár sok százezer forintig is terjedhet.

A prémium linkek olyan hivatkozások, amelyek a Google szemében minőségi, megbízható, megfelelő mennyiségű organikus látogatóval rendelkeznek. Mindemellett pedig releváns tartalommal bírnak a mi termékeinkhez, szolgáltatásainkhoz. Sok esetben ezeket a minőségi linkeket csomagokban vásárolhatjuk meg, de ekkor sem biztos, hogy valóban hasznosak lesznek számunkra, mivel a linképítés önmagában nem elég, az csak akkor hasznos, ha a weboldalunk ezen linkek nélkül is értékes.

A megfelelő (!) linképítés tehát nem hátráltatja a rangsorolásunkat, de önmagában nem elég. Minőségi tartalommal kell rendelkeznünk, amely az olvasóink nyelvezetén íródott és ott fogja őket az oldalunkon. Érdemes a feladattal egy igazán jó keresőoptimalizáló céget megbízni.