Bárki, aki foglalkozott már keresőoptimalizálással, az tudja, hogy milyen jelentős szerepe van a linképítésnek abban, hogy előrébb kerülhessünk a Google találati listájába. A SEO szakértők a prémium linképítésre legalább olyan hangsúlyt fektetnek, mint a tartalom minőségére és a felhasználói élményre.

Nem csak azért fontos ezzel foglalkoznunk, mert egyre nagyobb a konkurencia, hanem mert egyre több SEO szolgáltatást kínáló cég él vissza az egyes Google algoritmusokkal. Különösképpen azóta, mióta a linkkatalógusok megszűntek értéket teremteni a weben a Google szemében. Azonban még 2020-ban is lehetőségünk van minőségi linképítésre, ha megfogadunk néhány hasznos tanácsot!

A megfelelő tartalom mindenek felett

A hatékony keresőoptimalizálás egyik legfontosabb alapkövetelménye a minőségi tartalom. Ezt a SEO-val foglalkozó webmesterek már 10 éve is tudták, ám ma sokkal nagyobb jelentősége van, mint korábban. A tartalomírás nem bonyolult és különös szaktudást sem igényel, mégis csak kevesen csinálják jól, hiszen kreativitásra, marketinges „vénára” és üzleti pszichológiai ismeretekre is szükség van a jó szöveg megírásához.

A jól megfogalmazott, kellő hosszúságú tartalom pedig nem csak vevőcsalogató de a pozíciónkat is erősíti a Google találati ranglistájában. Egy hangzatos, csalogató cím, egy jó bevezető szöveg, érdekes és olvasmányos tartalom néhány multimédiás tartalommal megspékelve valóban hasznos cikket eredményez majd az oldalunkon. A Google legújabb algoritmusai pedig a felhasználók igényeit veszik leginkább figyelembe.

Nem mindegy, honnan kapjuk a hivatkozást

Ha prémium linképítésben gondolkodunk, nem elég hozzá egy jól megírt cikk. Ahhoz, hogy eredményeket érhessünk el, tökéletes helyről kell kapnunk hivatkozást az írásunkra (vagy éppen az oldalunkra). A kérdés azonban adja magát: Mitől lesz prémium minőségű egy hivatkozás?

Egy kiemelten jó hivatkozó oldalnak több tulajdonsággal is rendelkeznie kell és értelemszerűen minél több ilyen előnnyel rendelkezik, annál erősebb lesz számunkra a link. A hivatkozó oldalnál számít annak kora, a rá mutató (szintén erős) hivatkozások száma és minősége, a Google találati listában kiérdemelt pozíciója, a valós látogatók száma, a minőségi tartalmak mennyisége, és, hogy mennyire releváns az adott oldal a mi tartalmainkkal.

Fontos, hogy hol helyezkedik el a link az adott oldalon

Sokan nem fektetnek kellő hangsúlyt a linképítés során arra, hogy hova is kerüljön a hivatkozás egy-egy tartalmon belül. Még akkor is, ha jól meg van írva egy cikk, előfordulhat, hogy mellélövünk és rossz helyre helyezzük ki a hivatkozásunkat. Ügyelnünk kell ugyanis a tartalom, a relevancia és a link szöveg hármasára, illetve az anchor szövegezésre is. Ma már nem kell erőltetnünk a kulcsszavazást, így használhatunk releváns szöveget, semleges tartalmat vagy akár konkrét URL címet is erre a célra.

Arra is oda kell figyelnünk, hogy egy cikken belül hány darab hivatkozást helyezünk el. Illetve az is fontos, hogy mekkora mennyiségű a szöveg, ahová elhelyezzük a linket és az adott oldalon összesen mennyi hivatkozás található (esetleg más, konkurens oldalakra). A PR cikkek számát és azok publikálásának ütemét is előre meg kell terveznünk, ha valódi, minőségi linképítésbe fogunk.