Oldalélménynek nevezzük azt, ahogyan a felhasználók érzékelik a weboldallal való interakciójukat. Ennek az élménynek a mérésére olyan mérőszámokat használunk, amelyek az oldalak olyan aspektusait értékelik, amelyek túlmutatnak az általuk nyújtott információkon.

Ezek a mutatók közé tartoznak azok, amelyek a felhasználók tényleges tapasztalatait mérik a tartalom betöltési sebességével, az interaktivitással és az oldalak vizuális stabilitásával kapcsolatban. A többi olyan mérőszám is fontos, amelyeket a keresésben már használnak, mint például a mobiloptimalizálás, a HTTPS protokoll és a tolakodó hirdetések elleni irányelvek.

Hogyan befolyásolja az oldalon megjelenő élmény a rangsorolást?

A Google a keresési eredmények generálásakor figyelembe veszi a több száz mérőszám közül az oldalon nyújtott élményt is.

Bár az oldal élménye fontos, de a Google akkor is magasabb rangsorba sorolja azokat az oldalakat, amelyek általában a legmegfelelőbb információt nyújtják az adott lekérdezéshez. Nem számít, hogy mennyire jó az oldal élménye, a tartalomnak jó minőségűnek kell lennie ahhoz, hogy elől szerepeljen a rangsorban. Ha azonban sok hasonlóan releváns oldal van, a keresőben való rangsorolásnál figyelembe veszik az általuk kínált élményt.

Az oldal tapasztalatának mutatói

A weboldalnál három fő szempontot szoktak nézni. Az első a tartalom betöltése, amibe beletartozik a legnagyobb tartalomelem megjelenítésének a sebessége. A jó felhasználói élmény érdekében törekedjen arra, hogy az érték 2,5 másodpercnél kisebb legyen.

Ezután az első interakciót is ellenőrzi, amit FID értékként találunk meg. A jó felhasználói élmény érdekében törekedjen arra, hogy az FID értéke 100 milliszekundumnál kisebb legyen.

Végül figyeljük a vizuális stabilitását. A jó felhasználói élmény érdekében a CLS értékének 0,1-nél kisebb legyen.

Számos olyan eszköz létezik, amely segíthet a főbb webes mérőszámok mérésében és nyomon követésében.

Optimalizálja az oldalon megjelenő élményt

Íme néhány forrás, amely segíthet az oldalakon nyújtott élmény mérésében, nyomon követésében és optimalizálásában:

  • Mindig mérjen és mérjen. (LCP, FID és CLS)
  • Ellenőrizze, hogy webhelye mobilra optimalizált-e.
  • Tudja meg, hogy a webhelye kapcsolata biztonságos-e. (HTTPS)
  • Győzödjön meg róla, hogy nem jelenít meg zavaró hirdetéseket olyan módon, amely megnehezíti a tartalom elérését.

A legutóbbi frissítés fontossága

A legutolsó nagyobb frissítés augusztusban fejeződött be, és már készül a legújabb. Addig is a Google beszámolója szerint számos fejlesztést hajtottak végre az oldalélmény miatt. Például eltávolították a Biztonságos böngészés és a Hirdetési élmény widgeteket, mert olyan információkat jelenítettek meg, amelyek már máshol is elérhetőek voltak. Tisztázták, hogy a biztonságos böngészést nem használják rangsorolási tényezőként, bár a biztonságos böngészési rendszerek továbbra is fontosak a Google Search felhasználók védelme érdekében.