Martin Splitt nemrég a Google új rangsorolási módszeréről, a Passage Rankingről beszélt. Ennek során a Google már nem csak az egyes tartalmak egészét értékeli az indexelés során, hanem azok részeit is. Az újításnak köszönhetően egy cikk akkor is jól szerepelhet egy-egy keresésre, ha az egész bejegyzés nem az adott témáról szól, de egy szekciója választ ad a felhasználó által feltett kérdésre.

Az oldaltulajdonosoknak semmit sem kell tenniük

Martin elmondta, hogy az új eszköz alapvetően a Google szoftverének fejlesztése, amelyet azért írtak meg, hogy a felhasználók még hasznosabb találatokat kapjanak a keresések során. Az oldaltulajdonosoknak semmit sem kell tenniük, nem kell átírni a cikkeket és más változásokat sem kell végre hajtaniuk. A Google hamarosan feltérképezi a tartalmaik egyes szakaszait is, és az ezekből levont tanulságokat felhasználja a találati listák kialakítása során.

Ez a kérdés felmerült a címsorokkal kapcsolatban is, vajon ezeket átírva jobban megfelelhetünk a Google Passage Indexingének? Martin itt az válaszolta, hogy a címsorok és a hasonló navigációs elemek sokat segítenek a keresőrobotoknak, hogy felmérjék, miről is szól az adott tartalom. De ettől függetlenül is elvégzik a szekciók értékelését, és végső soron annak alapján hozzák meg a döntésüket, hogy mit gondolnak a szakasz relevanciájáról.

Passage Ranking SEO

Egy újabb kérdés pedig arról szólt, hogy létezik-e SEO a Passage Rankingre, előfordulhat, hogy egyes keresőoptimalizálási szakemberek majd azzal hirdetik magukat, hogy a Passage Rankingnek megfelelő SEO-t vállalnak?

Martin Splitt erre majdnem elröhögte magát az élő közvetítés során, annyira abszurdnak tekintette ezt a feltevést. Azt azért elmondta, hogy előfordulhatnak olyan szakemberek, akik majd ezt állítják magukról, ő azonban nem dőlne be nekik. A Passage Ranking alapvetően a Google szoftver jobbá tétele, hogy a cikkek mélyén megbúvó infókat elő tudja bányászni még akkor is, ha az adott tartalom elsődlegesen nem a keresett információról szól.

Martin szerint a Passage Ranking azokon fog segíteni, akik nem jártasak a tartalommarketingben. Ők olyan hosszú cikkeket csinálnak, melyek nem annyira rendszerezettek, a sokféle szerteágazó tartalom pedig eddig nehézséget okozott a keresőrobotok számára. Most az egyes részek értelmezésével világossá válnak a lefedett témakörök, ebből a bejegyzés előállítói és a Google kereső felhasználói is profitálnak.

Megjegyezte, hogy akik ezt a beszélgetést hallgatják, valószínűleg már jártasak a bejegyzések publikálásában és a tartalmak elkészítésében. Nekik nem kell aggódniuk, hiszen ha eddig is sikereket értek el, az most sem fog változni.

Featured snippetek és passage ranking

A következő kérdésben Martintól az kérdezték meg, van-e köze a featured snippeteknek a passage rankinghez? Splitt erre elmondta, hogy a featured snippetek külön rendszert alkotnak. Azok olyan kérdésekre keresik a választ a weboldalon belül, melyek egy-két mondatban megadhatók, és nagyon egyszerűen felismerhetők. Gyakorlatilag egy szimpla kérdés-válasz párost alkotnak.

A passage ranking ezzel szemben mélyebb értelmezésre képes, és kifejezetten az indexeléshez kerül felhasználásra.