A Google céljai már 1998 óta változatlanok, jegyezte meg Ben Gomes, aki 1999 óta dolgozik a Googlenél és jelenleg annak alelnöke és a Google Keresés vezetője. Egy nem régen közzétett írásában kitért rá, hogy ugyan az elmúlt 20 évben minden megváltozott a világban, a Google céljai és a keresések céljai változatlanok maradtak.
A keresőóriás éppen ezért a mai napig a felhasználókra fókuszál, így egyszerre szeretné kiszolgálni azokat, akik kedvenc együttesükről szeretnének újabb információkat megtudni, vagy egy TV sorozat érdekli őket, de ha a vasárnapi ebédhez keresünk ötleteket vagy egy esszét írnánk, akkor is pontosan ugyanolyan fontosak leszünk a Google számára, mint mindenki más.
A Google második alapelve, hogy a legrelevánsabb találattal, a legjobb minőségű tartalmakat kínálja fel a felhasználóknak. Teszik mindezt a leggyorsabb módon és a kor legfejlettebb technológiáit felhasználva. Mivel a keresések 15%-a teljesen új az előző napokhoz képest, ezért speciális algoritmusokra van szükség, hogy ezekre is a legjobb találati listát nyújthassa. Végül pedig minden újítást sokszorosan, több szinten tesztel. Csak 2018-ban 2400 új frissítést kapott a rendszer, amihez több, mint 200.000 kísérletre volt szükségük, azok bevezetése előtt.
Ilyen lesz a keresés a jövőben a Google szerint
Ben Gomes azt nyilatkozta, hogy a Mesterséges Intelligenciáé a jövő. Már ma is képes a Google ennek segítségével megérteni a szavakat és a fogalmak mögötti keresési szándékot. Ez pedig óriási ugrást jelent a korábbi évekhez képest. A szavak, fogalmakhoz való kötését „szuper szinonimáknak” nevezi és az adatok szerint a keresések 30%-ánál használja már most is ezt a technológiát. A jövőben azonban három alapvető változtatás is lesz a keresőben.
Az egyik legfontosabb, hogy már nem csak egy-egy kifejezés jelentését dolgozza fel a rendszer, hanem azt is tudni fogja, hogyan jutottunk oda. Ezt pedig nem csak a keresési előzményeinkkel, hanem a keresés nélküli információszerzéssel is el kívánja érni. Ezentúl pedig nem csak a szövegekre, hanem a vizuális elemekre is gondosabban ügyel a Google. A találati lista is dinamikusabbá válik, és megjelennek a továbbfejlesztett tudásgráf újabb rétegei is. Ez pedig a weben található összes információ kielemzésén alapszik, témakörönként. Szerencsére ez nem jelent bonyolítást sem a kereső személyek, sem pedig a weboldal tulajdonosok számára. Sőt, a jövőben még egyszerűbbé válnak majd a folyamatok.