Azt mindenki tudja, hogy ma már keresőoptimalizáció nélkül óriási lehetőségtől esünk el. Az organikus látogatók szerzése ugyanis hosszútávon a legkifizetődőbb befektetés. A legtöbb keresőoptimalizálással foglalkozó felület azt emeli ki, hogy ahelyett, hogy hibás módszereket alkalmaznánk – és ezzel esetleg károkat okoznánk saját helyezésünknek – bízzunk meg egy SEO szakértőt vagy egy komplett csapatot.

Egy jó keresőoptimalizáló csapat tökéletesen felmér, kutat, analizál, kódol, cikkeket ír és minőségi linkeket szerez számunkra.

Azonban előfordulnak olyan esetek, hogy egy meggyőzőnek tűnő SEO csapat (vagy annak látszatát keltő szolgáltató)) veszi kezelésbe az oldalunkat. Ilyenkor, ha nem szakítjuk meg az együttműködést azonnal, akár hosszú időre hátrányba kerülhetünk, ami komoly áldozatokat fog követelni vállalkozásunktól. Nem árt tehát, ha tudjuk, mikor kell elengednünk egymás kezét és tudnunk, hogy milyen feltételeket támasszunk egy SEO szaki megbízása esetén.

A túlzó ígéret mindig legyen gyanús

Soha ne bízzunk olyan keresőoptimalizáló cégben, aki weboldalán azt ígéri, hogy akármilyen kulcsszóra első helyre „repíthet” bennünket, s mindezt nagyon rövid határidőn belül. Eleve célszerű azokat a SEO „szakértőket” elkerülni, akik tőlünk várják a konkurencia elemzést, a megfelelő kulcsszavakat vagy éppen azokat a módszereket, amiket megvalósíthatnak. Ne dolgozzunk amatőrökkel, hobbi informatikusokkal vagy olyanokkal, akiknek nincs megfelelő számú referenciájuk és munkatapasztalatuk ehhez a feladathoz.

SEO módszerek, amiket jobb, ha elkerülünk

Vannak olyan keresőoptimalizáló módszerek, amelyeknél úgy tűnhet, hogy a SEO szaki elvégezte a rá bízott feladatot, mégsem történik érdemi változás. Ezekkel a módszerekkel érdemes tisztában lennünk, hiszen hosszú távon még árthatnak is a helyezésünknek.

Nem ér sokat például, ha gyenge oldalakról kapunk linket, például linkkatalógusokból vagy blog hálózatokból, esetleg tartalmak alatti hozzászólásokból. Ezért már szerződéskötéskor ki kell kötni, hogy csak minőségi oldalakról fogadunk el linkeket. Az is szörnyű hiba, ha minőségi tartalom helyett az önmagát szakértőnek beállító megbízottunk silány minőségű cikkeket, rossz minőségű írásokat kínál. Tipikus hiba, ha olyanban bízunk meg, aki titkolja a pontos módszereit, a linkjeink helyeit és akár az elért eredményeket is szűri.

Ne bízzunk a titkolózó, árajánlatot és irányvonalat behatárolni nem tudó vállalkozóban sem. Aki nem képes egy jól átgondolt árajánlatot és iránymutatást adni még a munka megkezdte előtt, attól nem várhatunk el minőségi munkát és nagy eredményeket sem. Vigyázzunk azokkal is, akik a Black Hat SEO eszközökhöz folyamodnak, még akkor is ha azzal eredményeket érnek el, hiszen a Google bármikor megbüntethet vagy tilthat is bennünket.

Egy jó SEO szakértő nem titkolózik, projekt tervet és eredmény kalkulációt tud számunkra biztosítani és előre látja, hogy fél év múlva milyen eredményeket érhetünk el együtt. A legjobbak még referencia munkáikat, ügyfeleiket is bemutatják, akikkel felvehetjük a kapcsolatot. A keresőoptimalizálásra mindig közös munkaként és hosszú távú együttműködésként kell gondolnunk. Válasszunk tehát okosan SEO szakértőt és ne féljünk váltani, ha szükség van rá.