A ChatGPT szinte pillanatok alatt átírta a tartalomgyártás, keresőoptimalizálás világát és persze sok minden mást is. Vannak, akik a jövőt látják az új technológiában, mások úgy vélik, a robotok elveszik az emberek munkáját és jaj nekünk, ha öntudatukra ébrednek.
A Search Engine Journal úgy véli, hogy a ChatGPT hatékony asszisztens lehet a kulcsszókutatási folyamatok felgyorsításában, ami így segít a keresőoptimalizálásban is. Ugyan nem helyettesítheti a hagyományos kulcsszókutatási eszközöket és nem szabad vakon hagyatkozni rá, de mégis érdemes használni. A hatékony kulcsszókutatás első lépése annak megértése, hogy a célszemélyek milyen kulcsszavakat kereshetnek.
A következő lépés az, hogy megértsük a kulcsszavak mögött álló keresési szándékot és hogy melyik tartalmi formátum működhet a legjobban. Megkérhetjük arra például, hogy soroljon fel tíz kulcsszót a különböző keresési szándékokra, amelyeket egy célszemély keresne. Az ötleteléshez például nagyon jól használható a ChatGPT, de ugyanígy az igen időigényes táblázatkezelési feladatokban is jó szolgálatot tehet.
Érdemes több különböző szempontból is megközelíteni a dolgot és használni a hagyományos eszközöket is a kulcsszókutatáshoz.
A ChatGPT kizárólagos kulcsszókutatásra való használatának egyik legjelentősebb hátránya a SEO-mérőszámok hiánya, melyek segítenek az okosabb döntések meghozatalában. A másik hátránya, hogy a technológia még gyerekcipőben jár és az általa javasolt kulcsszavak pontatlanok lehetnek. A pontosság javítása érdekében érdemes az általa adott eredményeket leellenőrizni a klasszikus kulcsszókutató eszközökkel.
Azt is figyelembe kell venni, hogy mennyi időt vesz igénybe a beírás és a finomhangolás, hogy megkapjuk a kívánt adatokat, szemben a népszerű kulcsszókutató eszközökben található szűrők használatával.
Összességében a ChatGPT egy szuper hatékony asszisztens lehet a kulcsszókutatásban, a kulcs azonban az, hogy hogy kérdezzük meg, hogy milyen parancsokat adunk neki.
Ezért fontos a kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás nagyon fontos része az online marketingnek és a keresőoptimalizálásnak. Ha megtaláljuk a megfelelő kulcsszavakat, az nagyban meghatározza, hogy milyen hatékony lesz a kampányunk. A ChatGPT pedig többféleképp is a segítségünkre lehet ebben, például segítségével feltérképezhetjük, hogy milyen kulcsszókutatási eszközök léteznek, beleértve az ingyenes és fizetős eszközöket is.
Segítséget nyújt a kulcsszókutatási stratégia kidolgozásában is, vagyis abban, hogy hogy határozzuk meg a kulcsszavakat a kampányunk vagy weboldalunk számára és hogy hogy rangsoroljuk őket a fontosságuk szerint. Segít abban is, hogy listát állítsuk össze a releváns kulcsszavakról, ideértve a long tail, azaz hosszú farok kulcsszavakat is, melyek specifikusabbak és jobb a konverziójuk. A mestereséges intelligencia a kiválasztott kulcsszavak elemzésében is segít, így hatékonyabb eredményeket érhetünk el.
Összességében a ChatGPT nem végzi el helyettünk a munkát, nem várhatjuk hátra dőlve a nagyobb forgalmat a weboldalunkon, viszont nagy segítség lehet, érdemes úgy tekinteni rá, mint egy kiváló asszisztensre.