A SEO egy angol mozaikszó, a search engine optimization rövidítése és magyarul azt jelenti, hogy keresőoptimalizálás. A SEO segít ismertebbé tenni, forgalmat generálni fizetett hirdetések nélkül.
A megfelelő kulcsszavak használata pedig minimalizálja a versenyt és segít az ideális ügyfelekre összpontosítani – hangsúlyozza a yelp for business, ami a kisvállalkozások szemszögéből közelíti meg a témát. Elöljáróban érdemes azzal tisztában lenni, hogy naponta több milliárd internetes keresés történik, így a keresőmotorok igen fontosak.
A keresőoptimalizálás a weboldal forgalmának növelését jelenti a keresőmotorok rangsorolásának javításával, ami nagyszerű módja annak, hogy az emberek felfedezzék a márkánkat. Azért fontos, mert segít szakértőként megjelenni és forgalmat generálni a weboldalra, miközben ingyenesen, organikusan nő az elérés.
A kisvállalkozások kevesebb, mint fele rendelkezik ténylegesen SEO-stratégiával, azonban több oka is van annak, hogy érdemes ezzel is foglalkozni a marketingstratégia részeként.
Az első, hogy ha valaki tekintélynek számít az iparágában, annak megnő a forgalma. A modern keresőmotorok algoritmusai pedig a felhasználók számára legrelevánsabb weboldalakat rangsorolják a beírt keresőkifejezések alapján. Ha a webhelyünk magas rangsorolással rendelkezik, az a megbízhatóság és hitelesség érzetét kelti.
A SEO használható tehát azért, hogy a közönség tekintélynek tekintsen bennünket a szakterületünkön. A megfelelő SEO-technikákkal pedig a versenytársak elé is kerülhetünk és még azelőtt miénk lehet a kattintás és a vezetés, hogy az emberek fontolóra vennének egy másik márkát.
A SEO segítségével igencsak megnövelhető a weboldal forgalma. A keresőoptimalizálás ugyanis magában foglalja annak javítását, hogy a weboldal oldalai hol állnak a célzott kulcsszavakra vonatkozó rangsorban. Minél előrébb, annál jobb lesz a webhely forgalma. Az első organikus találat, tehát az, ami a fizetett hirdetések alatt jelenik meg, a kattintások közel harmadát meg is szerzi, ezért is van óriási jelentősége a „helyezésnek”.
Egy vállalkozás annál sikeresebb lesz, minél korábban éri el célpiacát, ez azt jelenti, hogy amikor a fogyasztók vásárolni szeretnének valamit, először is megismerik a lehetőségeket. Stratégiai SEO-val a webhelyünk válaszokat adhat a célpiac számára és a probléma megoldására bemutathatja termékeit, szolgáltatásait. Ez pedig lehetővé teszi, hogy már a vásárlói út korai szakaszában márkaismertséget generáljon.
A SEO negyedik hozadéka promóció, egy olyan hatékony és ingyenes digitális marketing taktika is, ami könnyen bevethető. Nincs szükség fizetett hirdetésekre, mindaddig, amíg van mód arra, hogy kiváló minőségű tartalmat állítson elő valaki potenciális ügyfelei számára.
A SEO egyik alapja a releváns kulcsszavak meghatározása, a siker egyik kulcsa a kulcsszókutatás, és érdemes már ebből a szempontból is hosszú távon gondolkodni. A rövidebb, szélesebb körben használható kulcsszavak helyett érdemes hosszú szavakra koncentrálni, bár ezek kevesebb forgalmat bonyolítanak le, a verseny is kisebb.