A linképítés nemcsak azért hasznos, mert hozzájárulhat a jobb helyezésekhez a keresések során és ezáltal a forgalom növekedéséhez, hanem azért is, mert számos más előnye van, amiből a vállalkozásunk profitálhat.
Ha olyan új terméket vezetünk be, mely valóban több tekintetben új és forradalmi, akkor ennek eredményeképpen valószínűleg rengeteg linket kapunk majd a webhelyünkre. Vagy akkor is, ha létrehozunk egy nagyszerű tartalmat, ami az iparág egészének szempontjából utat mutat. Ezek nem a linképítés előnyei miatt jönnek létre, tehát nem a nagyszerű termék és a nagyszerű tartalom miatt, ezek a linkek voltaképp a tevékenység következményei.
Épp ezért a linképítésre nem úgy kell gondolnunk, mint egy önálló tevékenység, hanem mint valami, ami kapcsolódik a szervezet más részeihez, és ahol a haszon túlmutat magukon a linkeken.
A linképítés közvetett előnyei
A linképítés gyakran magában foglalhatja más releváns webhelyek és blogok elérését. Ez a kapcsolatfelvétel gyakran kapcsolódik valaminek a promóciójához, amit éppen mi hoztunk létre, például egy tartalom vagy infografika népszerűsítéséhez. A kapcsolatépítés gyakori célja egy link megszerzése, de ennél sokkal többről van szó.
A kapcsolatépítés segíthet hosszú távú kapcsolatokat kiépíteni az iparág kulcsfontosságú befolyásolóival, ezek a kapcsolatok pedig azt jelenthetik, hogy a vállalkozásunk nagyra értékelt és megbízható lesz a vásárlók, érdeklődők szemében. Ez önmagában is értékes, mert valódi híveket toboroz, és bizonyos esetekben kapcsolatokat is építhetünk ki így újságírókkal, akik velünk veszik fel a kapcsolatot és a mi segítségünket kérik egy-egy témában, nem pedig fordítva.
Egy jó link egy nagy látogatottságú weboldalról szintén a forgalom növekedéséhez vezethet. Ha pedig releváns weboldalról van szó, akkor jó eséllyel a forgalom is releváns és ez az értékesítés növekedéséhez is vezethet. Ebben a helyzetben pedig a link értéke nemcsak a SEO-ról szól, hanem az ügyfelekről is.
Ezen kívül a jó linképítés segíthet a márkaépítésben és abban, hogy tekintélyként jelenjünk meg a saját piacunkon. Vannak olyan linképítési technikák, mint a tartalomkészítés, amelyek megmutatják az embereknek a cégünk szakértelmét és ez nagyban hozzájárulhat a márkaépítéshez. Ha például iparági adatokon alapuló tartalmat készítünk, akkor egyre ismertebbé válunk az iparágunkban.
Érdemes azt is szem előtt tartani, hogy mire is építünk linket. A linképítés előtt tehát szükség van valamire, ami értéket képvisel, amire linket építhetünk. Gyakran ez a weboldalunk kezdőlapja. A leggyakrabban azonban érdemes olyan speciális forrásokra linket építeni, mint egy blogbejegyzés, egy eszköz, egy kutatási tanulmány vagy egy grafika.
Néha ezek az eszközök már jóval a linképítési kampány megkezdése előtt léteznek. Máskor pedig kifejezetten a linképítés céljával hozzuk létre ezeket. Nagyon nehéz alacsony értékű weboldalakra linket építeni, de ha valami igazán értékes dologgal kezdünk, akkor azt az emberek hasznosnak, megosztásra érdemesnek tartanak, akkor nyert ügyünk van.