Ahhoz, hogy egy weboldal sikeres legyen, minőségi tartalomra van szükség. Eredményeket hozó, minőségi tartalmakat létrehozni, ráadásul rendszeresen egyáltalán nem egyszerű feladat. A mesterséges intelligencia térhódításával sokakban merült fel a kérdés, hogy vajon ezt a munkát az AI ki tudja, illetve ki fogja majd váltani?
Valóban képes lesz arra a mesterséges intelligencia, hogy olyan tartalmakat generáljon, mely az online működésünket is sikeressé teheti? Az elmúlt hónapokban rengeteg cikkírót, marketingest és tartalomgyártót foglalkoztatott ez a kérdés.
Ahhoz, hogy az online marketing sikeres lehessen, rendszeresen van szükség új blogbejegyzésekre, közösségi médiás posztokra, melyek nemcsak az eladásról szólnak, hanem az oldal témájához illeszkednek, relevánsak és érdekesek. Ez pedig sok időbe, pénzbe és energiába telik. Népszerű téma manapság, hogy ebbe a munkába hogyan lehet bevonni az AI-t (artificial intelligence), vagyis a mesterséges intelligenciát.
Bár elsőre úgy tűnhet, hogy az AI kis erőfeszítéssel és költséghatékonyan oldja meg helyettünk a tartalomgyártás, de érdemes megvizsgálni minden előnyét és hátrányát ennek a lehetőségnek.
A mesterséges intelligencia előnyei
Azt egyértelműen kár lenne figyelmen kívül hagyni, hogy az AI-nek tényleg vannak előnyei is, természetesen akkor, ha jól tudjuk használni.
Gyors: az egyik leggyakoribb érv a mesterséges intelligencia mellett, hogy lényegesen meg tudja gyorsítani a munkát. Csak felteszünk neki egy kérdést, és már választ is kaptunk, illetve a megadott paraméterek alapján azonnal generál nekünk tartalmakat. Az embereknek lényegesen lassabban megy. Egy 500 szavas blogcikk megírása akár több órát is igénybe vehet, míg ugyanez a feladat az AI segítségével kevesebb, mint egy óra alatt kész lehet.
Gazdaságos: mivel az AI meggyorsítja a tartalomgyártás folyamatát, így az így eltöltött időt megspórolja nekünk, tehát a plusz időt másra lehet fordítani, és ahogy mondják az idő pénz. A marketing így sokkal költséghatékonyabb lehet, persze csak akkor, ha a gyorsaság nem megy a minőség rovására.
Nem fárad el: amíg egy ember hamar belefásulhat a tartalomgyártásba, elfáradhat, megunhatja, emiatt pedig romolhat a tartalmak minősége, addig ez a mesterséges intelligenciánál nem áll fenn, bármikor, bármeddig képes fáradhatatlanul gyártani a cikkeket és a posztokat.
Ellenérvek, melyeket nem árt számításba venni
Az egyik legnagyobb ellenérv az AI ellen általában az, hogy bár több oldalt is használ forrásként a tartalomgyártáshoz, egyiket sem jelöli meg, ez pedig sértheti a szerzői jogokat. Emellett az sem árt figyelembe venni, hogy a Google motorjai felismerhetik, hogy a tartalom AI-val generált, ezért pedig hátrébb is sorolhatják, de akár meg is büntethetnek érte.
Arra is érdemes figyelni, hogy attól függően, hogy milyen témáról van szó, és mennyire friss forrásokat, tudásanyagot tud használni a mesterséges intelligencia, közel sem biztos, hogy pontos és releváns tartalmat tud létrehozni. Az emberi munkát kiváltani teljes mértékben nem fogja tudni, ugyanakkor segítheti. Érdemes kitapasztalni és utána járni annak, hogyan is tudja segíteni a munkánkat az AI.