A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás ma már nem hiányozhat egy vállalat digitális eszköztárából. A márkáknak elsősorban SEO-ra van szüksége ahhoz, hogy a legfontosabb pillanatokban érje el az ügyfeleket.

A SEO iránti igény az elmúlt időszakban radikálisan nőtt, ahogy a fogyasztók tömegesen áttértek az online térbe, még a hagyományos vállalkozások is felismerték, hogy fel kell gyorsítaniuk a digitális átállást – írja a Search Engine Journal.

A vállalkozásoknak több okból is szükségük van a keresőoptimalizálásra. Ezek egyike, hogy az organikus keresés a leggyakrabban a webhelyforgalom elsődleges forrása. Az organikus keresés a weboldal teljesítményében nagy szerepet játszik és kritikus eleme a vásárlói tölcsérnek és annak, hogy a felhasználók elköteleződjenek. A Google birtokolja a keresési piac lényegesen nagy részét, ezt a vezető szerepet érdemes szem előtt tartani.

Az internet-hozzáféréssel rendelkezők többsége naponta legalább egyszer felkeresi a Google-t, hogy információhoz jusson, ha a Google és más keresőmotorok által megbízható forrásként jól láthatóvá válik a weboldalunk, az a márka javára válik. A minőségi SEO és a kiváló minőségű weboldal a kulcs ebben.

A SEO bizalmat és hitelességet épít, egy erős alapot teremt egy tiszta, hatékony felhasználói élményt kínáló weboldal mellé, ami a márka és a digitális tartalom miatt hiteles és megbízható képet nyújt. A bizalmat és a hitelességet nem lehet egyik napról a másikra elérni, ki kell érdemelni és fel kell építeni. Ez pedig türelmet, erőfeszítést és elkötelezettséget igényel és olyan értékes, minőségi termék vagy szolgáltatás nyújtásán alapul, ami lehetővé teszi, hogy az ügyfelek megbízzanak a márkában.

A SEO a legjobb módja annak is, hogy megértsük a fogyasztókat, a makropiaci elmozdulások megértésétől kezdve a fogyasztói szándék tanulmányozásáig a SEO segítségével tudható, hogy mit akarnak a vásárlók. Ennek egyik alapja a keresési lekérdezi adatok és ezek analitikája.

A jó SEO ezen felül jobb felhasználói élményt is jelent. Mindenki szeretne jobb organikus helyezéseket és maximális láthatóságot, azonban kevesen ismerik fel, hogy az optimális felhasználói élmény nagy szerepet játszik ebben, holott a Google értelmezni tudja a jó vagy kedvezőtlen felhasználói élményt és a pozitív felhasználói élmény kulcsfontosságú elemmé vált egy weboldal sikerének szempontjából.

Nagy hangsúlyt kell fektetni a földrajzi helyzetre is, a mobilforgalom növekedésével a helyi keresés a kis- és középvállalkozások számára a siker egyik építőkövévé vált. A helyi optimalizálás konkrét környékre, városra, régióra jó közege a márkaépítésnek, üzenetközvetítésnek.

Az egésznek az alapvetése az, hogy a márkának láthatónak kell lennie ott, ahol az embereknek szüksége van rájuk, a helyi SEO pedig fokozza ezt a láthatóságot és lehetővé teszi a potenciális ügyfelek számára, hogy megtalálják a válaszokat a kérdéseikre, a megoldásokat a problémáikra. Érdemes azt is szem előtt tartani, hogy a keresők világa folyamatosan fejlődik, és ezekhez a változásokhoz alkalmazkodni kell, hogy a versenytársak előtt maradhassunk.