Ha valaki a közösségi médiában dolgozik, úgy érezheti, hogy igen távol áll a SEO-tól, azaz a keresőoptimalizálástól. Persze ez fordítva is igaz, a SEO-területen munkálkodók számára a közösségi média nem igazán tűnik relevánsnak. De ez is, az is marketing, összefüggés bizony sok van, sőt, a siker is lehet közös, a két dolog tudja egymást erősíteni.

A közösségi média magában foglalja a fiókok birtoklását és az aktív jelenlétet az olyan közösségi médiacsatornákon, mint például a Facebook, Instagram, TikTok és a YouTube. A cél a márkaismertség és az elkötelezettség növelése, illetve a konverzió és a forgalom növelése. A keresőoptimalizálás, azaz a SEO feladata, célja a weboldalak megjelenésének és pozicionálásának javítása az organikus keresési eredményekben, ami szintén a weboldal forgalmának és a márka ismertségének növekedését eredményezi.

A népszerű közösségi médiaplatformokról, például a Facebookról származó linkek nem a mi webhelyünk linkjei, tehát közvetlenül nincs kapcsolat a Facebook és a SEO között. Azonban nagyon fontosak ezek a linkek, hiszen ezek ugyan nincsenek hatással az organikus rangsorolásra, azonban egy kiegyensúlyozott linkekből álló profil természetesebbnek fog tűnni a Google és más keresőmotorok számára.

Ezen „no-follow” linkek másik előnye, hogy a forgalom a weboldalunkra terelődik, és a Google számára is hasznosnak bizonyulnak.

A közösségi média platformokat igen hatékonyan használhatjuk a márkaépítésben. Nem minden felhasználó, aki az Instagramon vagy a TikTokon találkozik a márkánkkal, fog átkattintani a webhelyünkre. Sőt, a legtöbben nem is fognak. A legtöbb ember mentálisan mappázza a márkanevet és a terméket, hogy aztán utólag, egy márkázott keresés keretében Google-keresést végezzen a mi cégünkre, vagy termékünkre. Ez különösen akkor igaz, ha a közösségi üzeneteink szilárdak és emlékezetesek.

Így javíthatja a közösségi média a SEO-t

Az egyik stratégia a webhely tartalmának felerősítése a közösségi csatornákon keresztül, hogy új közönséget érjünk el. Lehet, hogy a webhelyünk tartalma nagyszerű, de valahogyan rá kell irányítanunk a figyelmet. Tartalmaink, például a blogok, útmutatók megosztása a közösségi médiában mindenki számára előnyös. Így pozitív márkaérzelmeket alakítunk ki azáltal, hogy olyan tartalmat nyújtunk, ami választ ad az emberek kérdéseire.

A közösségi médiában a tartalmainkra adott pozitív visszajelzések jeleket küldenek a közösségi algoritmusoknak, így gyakran új embereknek mutatják meg azokat. A közösségi médiában igen népszerűek az infografikák. Az információk kis méretű, színes és vizuálisan vonzó módon történő megosztása megosztásokat, elkötelezettséget és forgalmat eredményez a webhelyre. Ráadásul igen sokoldalúan használhatók – beépíthetők a blogbejegyzésekbe és használhatók a közösségi média bejegyzésekben is. Tartsuk szem előtt, hogy minden, amit a közösségi médiában közzéteszünk, valamilyen formában értéket képvisel a közönségünk számára. Mindeközben ügyeljünk arra, hogy olyan tartalmakat hozzunk létre, melyek nem kérnek semmit, például linkre kattintást, vagy a termékünk megvásárlását. Néha ez azt jelenti, hogy információt nyújtunk nekik, néha pedig úgy néz ki, hogy megnevettetjük őket.