Egyre többen tudják, hogy egy weboldal látogatottságán rengeteget dobhat az, ha az oldalon megfelelő cikkek jelennek meg. Ez a „megfelelő” cikk pedig attól lesz különleges, hogy a szöveg pontosan azokat a kulcsszavakat fogja tartalmazni, melyeket meg kell célozni ahhoz, hogy keresési eredményként előre kerüljünk, a leendő ügyfél pedig viszonylag gyorsan az oldalunkon találhassa magát.

A SEO cikk egy olyan írott tartalomnak nevezhető, amely a megjelenése után képes az adott honlap egyedi URL-je segítségével oldalként megjelenni. Ezek a cikkek pedig kifejezetten úgy lettek megírva, hogy figyelemfelkeltőek legyenek, ám fontos, hogy azoknak tartalma megfelelő minőséggel rendelkezzen, hogy az oldalra érkező látogatókat tájékoztatni, és informálni tudja az adott témákkal, termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban.

Emellett a jól megírt SEO cikk érdekes, és akár szórakoztató is lehet az olvasó számára, azért, hogy az oldal a célközönsége figyelmét fel tudja kelteni az adott tartalommal.

Ezek a cikkek emellett optimalizálva lettek a keresőmotorok számára, ennek köszönhetően jó eséllyel az adott tartalmakat a Google a keresési találatok között már az első oldalon meg fogja tudni jeleníteni. Ennek pedig előnye, hogy rövid időn belül releváns látogatottság fog érkezni a weboldalunkra anélkül, hogy különböző hirdetésekre havi szinten pénzt költenénk.

Legyünk óvatosak a kulcsszavakkal

A cikkekben megjelenő kulcsszavak segítségünkre lehetnek, ám ezeknél fontos odafigyelni arra, hogy ne legyenek a szövegbe beleerőltetve, illetve az sem jó opció, ha túl sokszor beleírjon az adott kulcsszavakat, mert azért akár büntetést is kaphatunk. A Google keresőmotorjához nagyon hasonlókat használnak a honlapok, illetve a különböző blog cikkek az adatbázisuk tárolására.

Így, ha valaki rákeres valamire, ez a motor automatikusan elkezdi az adott lekérdezéseket kielemezni, majd ezt képes összevetni azokkal az indexelt tartalmakkal, cikkekkel és blogbejegyzésekkel, melyek az adott témában a legrelevánsabbak.

Mivel a SEO cikkek kimondottan keresésre lettek optimalizálva, segítenek abban, hogy a Google keresőmotorja jobban megtalálja, és megértse, hogy az adott tartalom pontosan miről szól, így nagyobb lesz az esélye annak, hogy a keresés során az adott weboldal a keresési eredmények első oldalán fog megjelenni.

Gondoljuk csak végig azt, hogy ha egy weboldalra egy nap alatt több ezer látogató érkezik, akkor ezekből a látogatókból milyen sokan akár fizető ügyfelek is lehetnek, ehhez pedig már csak a megfelelő online marketing stratégiára lesz szükségünk. Ha azonban a weboldalunkat senki nem fogja megtalálni, mert a Google találatai között csak a 10. oldalon jelenünk meg, akkor a látogatókkal együtt a fizető ügyfeleknek is hamar búcsút inthetünk. Az embereknek ma már ugyanis nincs idejük arra, hogy a keresési találatokat oldalanként végig nézze, így a cél az, hogy a Google találatainál weboldalunk minél előbbre, lehetőleg az első oldalra kerüljön ki.

Tehát az oldalon minél több keresőoptimalizált cikk fog megjelenni, annál előbb fog bennünket a leendő ügyfél is megtalálni, így pedig a forgalmunk is rohamosan elkezdhet nőni. Fontos kihangsúlyozni azonban, hogy a kereső minden esetben nagyobb értéknek tekinti azokat a szakmai weboldalakat, melyek nagy szakértelemmel rendelkeznek, a folyamatos friss tartalmak, illetve a jól megírt SEO cikkek pedig pontosan ezt a szakmai tudást tudják bizonyítani.