Sokan szeretnének előrébb jutni a keresőoptimalizálás, a SEO világában, és ehhez olyan eszközöket is igénybe lehet már venni, mint a mesterséges intelligencia. Ami nagy lehetőségeket rejt, azonban nem szabad azt gondolni, hogy minden problémát megold, ha van egy AI chatbotunk.

A Search Engine Land cikkéből kiderül, hogy milyen lehetőségeket érdemes figyelembe venni, mi jelenik meg feltűnően a Google találatokban és mi okoz megugrást az analitikában.

Fókuszban a hasznos tartalom

A tartalomgyártásnak minőséginek kell lennie, ha weboldalunkat hasznos tartalommal frissítjük, máris sokat tettünk azért, hogy SEO-szempontból is relevánsak legyünk. Azonban különbséget tehetünk minőségi és hasznos tartalom között. A Google mindig is azt mondta, hogy hozzunk létre nagyszerű tartalmat és a többi majd jön magáról. Manapság azonban ez már nem biztos, hogy elég. Ugyanis hozzászoktunk már, hogy minőségi tartalmat lássunk, amely kontextust ad, forrásokat idéz vagy további linkeket nyújt.

A hasznos tartalom ennél többet jelent. Ahhoz, hogy valóban hasznos tartalmunk legyen, fontos a szakértelem. A hasznos tartalmat olyan témakörök szakértői írják, akik első kézből származó tapasztalattal bírnak.

Ezzel szemben a teljesen automatizált mesterséges-intelligencia tartalom csak összefoglalja a világhálón található más forrásokat. Másodkézből származik és nem tapasztalatokon alapul. A minőségi tartalom továbbá inkább újságírói jellegű. Ami ellenőrzi a forrásokat, az információkat, a hasznos tartalom ezzel szemben eleve konkrét problémákat old meg. Nem tereli el a figyelmet, hanem azt kínálja, amire az embereknek szükségük van.

Megoldást nyújt tehát, mindezt lépésről lépésre. A hasznos tartalom további ismérve, hogy önmagában segít, nem szükséges hozzá űrlapot kitölteni, feliratkozni vagy fizetni. Ideális esetben minden információt megtalálunk egyetlen helyen, nem kell ide-oda kattintgatni. A hasznos tartalomnak ugyanis nem célja a figyelemelterelés vagy az értékesítés. A hasznos tartalomnak konkrét kérdésekre kell válaszolnia.

A Google és a jutalmazás

A Google célja az első kézből származó tapasztalatok jutalmazása, az automatikusan generált tartalom helyett a témában jártas emberek által készített tartalmakat rangsorolja előbbre. Ezt azért is fontos kiemelni, mert az AI-eszközök nem rendelkeznek első kézből származó tapasztalattal, számos manuális folyamat kezelésében. Ugyanis csak az elméletet és a meglévő tartalmakat tudja tanulmányozni. Azzal szerezhetünk tehát versenyelőnyt, ha megtaláljuk a megfelelő embereket és rávesszük őket arra, hogy írjanak nekünk. Olyan tapasztalt szakmabelieket, akik a weben is tekintélyt mutatnak és jelentős bizalmat szereztek a közönség körében.

Annak érdekében pedig, hogy hasznos tartalmat nyújtsunk, a tényleges keresletre kell válaszolnunk. Ezért is adjunk lehetőséget a kérdések feltevésére, és ezért is működnek olyan jól már évek óta a különböző netes fórumok is. A keresőoptimalizálás világa folyamatosan változik és ahhoz, hogy előkelő helyen szerepeljünk a Google találati listáján, folyamatosan követnünk kell a trendeket és igazodnunk szükséges a változásokhoz.