A Google algoritmusait 2021-ben is befolyásolhatjuk a megfelelő linképítéssel, de nem mindegy, hogy miként állunk neki. A webszemetet hamar kiszűrik, és onnantól kezdve csak kevesen fognak rátalálni azokra az oldalakra.

A minőségi linkek és a spam nem férnek meg egymás mellett, így gyorsan tegyük meg a szükséges lépéseket, hogy ne az elavult keresőoptimalizálást használjuk tovább.

A Google által felállított sorrend nagy mértékben befolyásolja a weboldalunkat. Az emberek nem érnek rá órákig keresgélni, így csak az első találatokra fognak rákattintani. Ha szeretnénk az elsők között lenni, akkor szükségünk lesz más weboldalak hivatkozására is. Minél többen hivatkoznak ránk, annál nagyobb eséllyel fogunk egy lépéssel feljebb kerülni.

Most azt gondolhatnánk, hogy csak össze kell gyűjtenünk több száz linket, és már biztosítva lesz az első hely, azonban ez nem ilyen egyszerű. Minden linknek értéke van, így nem mindegy, hogy kik hivatkoznak ránk. A Google figyeli a ránk mutató weboldalak minőségét is, így, ha egy nagy linkgyűjtő oldal az, akkor máris kevesebbet ér a szavazata.

Milyen legyen a linkszöveg?

A végleges publikálás előtti munka a szemnek láthatatlan, azonban minden esetben időigényes adminisztráció. Nem oszthatunk meg semmit találomra, hanem össze kell gyűjteni az összes linkszöveget, majd egyesével ellenőrizni kell azokat. Ha linkszövegről beszélünk, akkor három kategóriát különböztetünk meg:

  • Organikus linkszöveg
  • kulcsszavakat tartalmazó linkszöveg
  • Márkát tartalmazó linkszöveg

Az organikus linkszöveg egyre gyakoribb. Ilyenkor az URL-t látjuk, és általában egy cselekvésre felhívó szó előzi meg: „látogass a seopont.hu weboldalra”.

Azonban nem szórhatjuk tele a bejegyzéseinket ilyen linkekkel, mivel a Google azt is figyeli, hogy mennyire releváns a szövegkörnyezet. Arra kell törekednünk, hogy mások számára hasznos információt adjunk át, így a sima kattints ide szöveg mellé azt is leírhatjuk, hogy nekünk segített, esetleg más pozitív tulajdonságát is kiemelhetjük.

A linkszövegekben sosem feledkezhetünk meg a megfelelő kulcsszavakról. Ez régen azt jelentette, hogy akár rejtve is teleszórta valaki a szövegét bizonyos szavakkal. Ma nyugodtan toldalékolhatunk, ragozhatunk, írhatunk szinonimákat és bővített kifejezéseket is. 2021-ben figyeljünk az egzakt egyezésre is, de ne feledkezzünk meg a többi opcióról.

Ha fontosnak tartjuk a márkanevet, akkor nyugodtan beleépíthetjük a linkszövegbe, bár nem mindegy, hogyan. Az egyik leggyakoribb opció az, ha csak a brandot tüntetjük fel. A márkanevet tudjuk kombinálni a kulcsszóval is, de akár a személyes nevet is feltüntethetjük.

Ne feledkezzünk meg a szavak számáról sem

Amikor linkszövegről beszélünk, akkor fontos végig gondolni, hogy milyen hosszúságú bejegyzéssel készülünk. A releváns szövegkörnyezet ugyanolyan fontos a 300 és a 3000 szavas cikkeknél is. A természetes kulcsszavak használata felhasználóbarát élményt nyújt, ami 2021-ben különösen fontossá válik.

Ha tehetjük, akkor koncentráljuk arra, hogy miképpen tudunk valamilyen hasznos tanácsot, esetleg megoldást nyújtani valamilyen problémára.